איטום חריצים בשיניים - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

מניעת עששת בשיני הילדים היא סוגיה חשובה מאוד, וסביר להניח שגם אתם מקפידים על הרגלי ההיגיינה של הילדים. הם מצחצחים שיניים מדי בוקר ומדי ערב, צורכים קצת פחות סוכר ואולי אף מיומנים בשימוש בחוט הדנטלי. במקרים רבים מהלכים אלה עשויים להספיק כדי למנוע את הופעתה של העששת, אבל לא תמיד. אם כן, זה הזמן להכיר אמצעי חשוב נוסף: איטום חריצים בשיניים. פעולה זו מתבצעת אף היא במרפאה של ד"ר אבלין ושלר, רופאת שיניים לילדים, וכדאי להבין מה הם חריצים בשיניים ואיך מתבצעת הפעולה. הנה רמז חשוב לפני שנמשיך – מדובר בפעולה פשוטה, שלרוב תתבצע אף ללא כל צורך בהרדמה מקומית.

איטום חריצים בשיניים – מי צריך את זה?

בתהליך ההתפתחות הטבעי של השיניים ישנם חריצים. חריצים אלה יופיעו לרוב בשיניים הטוחנות ובשל עומקם ישנה דחיסת מזון. שאריות המזון גורמות להתפתחות עששת, אחת הדרכים הטובות והפשוטות למנוע את הבעיה היא על ידי איטום החריצים, מה שיסייע בהפחתת כמות שאריות המזון והחיידקים וביצירת משטח חלק שימנע את הצטברות המזון גם בהמשך. פעולת האיטום חשובה גם לצורך איתור מוקדי עששת אחרים, בהם ניתן לטפל באמצעות סתימות לבנות (קישור לדף סתימות לבנות) לפני שהבעיה תחמיר והנזק שייגרם לשיניים יהיה חמור הרבה יותר. אם כן, איטום חריצים בשיניים יכול לסייע במניעת עששת וגם באיתור בעיות אחרות, כך שהוא עשוי לחסוך לילדים טיפולים שאינם הכרחיים ובאותה הזדמנות הוא גם יחסוך להורים את ההוצאות הנלוות.

כך מתבצעת פעולת האיטום

כאמור, לצורך ביצוע הפעולה אין צורך בהרדמה מקומית שכן מדובר בהליך פשוט למדי. בשלב הראשון יבוצע ניקוי יסודי לשיניים כדי לסלק מהדרך שאריות מזון. זהו חלק בלתי נפרד מתהליך ההכנה של השן וצעד ראשון שיש לבצע לפני הנחת חומר האיטום במקומות בהם הוא נדרש. בנוסף, לאחר ביצוע האיטום יש להקפיד על בדיקות תקופתיות לבדיקת החריצים, כדי לוודא שלא נתפסו שאריות נוספות ושהאיטום נותר בשלמותו. על ידי פעולה זו ניתן לצמצם באופן ניכר את הסיכוי לעששת, ועל אף שלא תמיד ניתן לאטום אותה באופן מוחלט, זוהי דרך מצוינת לספק לשיניים שכבת הגנה, ללא קשר כמובן להקפדה על שגרת צחצוח ולשמירה על ההיגיינה.

מתי מבצעים את הפעולה?

באופן כללי ניתן לבצע איטום חריצים בשיניים כבר בגיל צעיר, עם הופעתן של השיניים הקבועות הראשונות בסביבות גיל 6, וככל שקיים חשש מפני עששת. איטום החריצים מתאים גם לילדים גדולים יותר ואף לבני ולבנות הנוער, ובמקרים מסוימים ניתן לבצע את הפעולה גם אצל מבוגרים צעירים בגילאי ה-20, אך לא מאוחר יותר. זאת משום שבגילאים מבוגרים יותר הסיכון לעששת מעט יותר נמוך, מה שמייתר את פעולת האיטום.

המרפאה של ד"ר ושלר – טיפולי שיניים מתקדמים לילדים

בין מגוון טיפולי שיניים לילדים המוצעים במרפאה של ד"ר אבלין ושלר, ניתן לבצע גם איטום חריצים בשיניים כטיפול מונע שיפחית את הסיכוי לעששת. טיפול זה, כמו טיפולים רבים אחרים הניתנים במרפאה – לרבות עקירות שיני חלב או התקנת כתר טרומי לילדים – ניתן אף הוא באופן המותאם לצרכיו הייחודיים של כל ילד, ובאמצעות כלים ייעודיים גם למי שחושש מהביקור אצל הרופא מכל סיבה שהיא.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כבר עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון עם ד"ר ושלר המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית אצל ילדים, נוער ומתבגרים, בטלפון 09-7671702, או להשאיר פרטים בטופס בתחתית העמוד, ונחזור אליכם בהקדם. באתר תמצאו מידע גם אודות השלמת שן שבורה, טיפול שורש לילדים, שומר מקום לאחר עקירה, ניקוי שיניים עם פלואוריד ועוד.