השלמת שן שבורה - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

על אף שרבים נוטים לתפוס את הפעולה הזו כמורכבת או מעוררת חרדה, השלמת שן שבורה היא פעולה פשוטה למדי, וישנן טכניקות רבות המאפשרות לנו לעשות זאת ברמה גבוהה מאוד, בזמן קצר יחסית ובתוצאה מרשימה ואסתטית להפליא. במרפאה של ד"ר אבלין ושלר תוכלו ליהנות ממגוון רחב של טיפולי שיניים לילדים ולמבוגרים, בהם גם השלמת שן שבורה, וכדאי להבין קצת יותר לעומק מה גורם לפגיעה בשלמות השן, ומה אפשר לעשות כדי לשקם אותה.

מה גורם לשבירת השן?

השיניים שלנו אמנם חזקות למדי, אבל גם הן עשויות לספוג נזקים לא מבוטלים, הן בילדות והן בשלבים מאוחרים יותר. במקרים רבים נזקים אלה נגרמים בשל נפילה או פגיעה, אך גם תהליך טבעי של שחיקת החומר או הזנחה מתמשכת של בריאות והיגיינת השן הם הסברים אפשריים. סביר להניח שתבחינו בבעיה עם הופעתו של כאב בזמן האכילה או בעקבות חשיפה לנוזלים ומזונות קרים מאוד (או דווקא חמים מאוד), והכאב עשוי אף להופיע באופן בלתי רציף. הבשורה המעודדת היא שיש מה לעשות גם כאשר מופיעים סדקים בכותרת השן, ולכן מומלץ לפנות בהקדם לבדיקה אצל רופא שיניים. ככל שתקדימו לבדוק את הבעיה ולאתר מענה אפקטיבי עבורה, תוכלו למנוע את הידרדרות המצב ולתקן את השן עם מינימום כאב, במקסימום תועלת.

השלמת שן שבורה באמצעות קומפוזיט

אחת הדרכים היעילות להתמודד עם שן שבורה, היא באמצעות קומפוזיט, חומר שבו משתמשים לרוב לביצוע סתימות לבנות. היתרון של החומר הוא שלא נדרשת הסרה של מוך השן כלל, ובאמצעותו ניתן לטפל בשן באופן ממוקד על ידי השלמת השבר. לשיטה הזו יש לא מעט יתרונות, לרבות משך הטיפול (הקצר יחסית), עלות הטיפול הנמוכה בהשוואה לחלופות, וכן הטיפול הפשוט המספק מענה אידאלי למי שנמנע לרוב מרופא השיניים שלו בשל חרדה דנטלית.

השלמת השבר באמצעות ציפוי חרסינה

על אף שציפוי חרסינה משמש פעמים רבות לצורך הלבנת שיניים, ניתן להשתמש בו גם לצרכים אחרים, כדוגמת השלמת שן שבורה או סגירת רווחים בין השיניים. לצורך כך יעוצב ציפוי החרסינה בהתאם למידת השן ולגוון הנדרש, ורק לאחר מכן יוצמד אל השן ויצפה אותה. גם לשיטה זו יש יתרונות משלה, ובולטת בעיקר התרומה שלה למראה האסתטי של השן. היא גם נחשבת לעמידה וחזקה, ומדובר בהליך פשוט שאיננו פולשני. מצד שני מדובר בהליך שעלותו גבוהה יחסית, והוא אף מחייב חזרה אל הרופא, שכן רק בפגישה השנייה תתבצע פעולת הציפוי עצמה.

התאמת טיפול מדויק לכל אחד

בנוסף לשיטות שהוזכרו כאן, השלמת שן שבורה יכולה להתבצע בדרכים נוספות, למשל באמצעות כתר. התאמת הפתרון הנכון מחייבת בדיקה יסודית ומעמיקה על ידי רופא שיניים מוסמך ובעל ניסיון רב. בנוסף, מי שחושש מהביקור במרפאה – גם לצורך בדיקה בלבד – חשוב שיידע שישנם כלים רבים המאפשרים התמודדות מיטבית עם חרדה דנטלית. עם הכשרה מקיפה והמון ניסיון, ד"ר אבלין ושלר מציעה מגוון פתרונות מתקדמים המותאמים לילדים, למתבגרים ולמבוגרים. כך ניתן לתכנן טיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה או טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק, ובמרפאה מוצע גם טיפול בדנטופוביה שישחרר אתכם מהמתח והחרדה, ויאפשר לכם לקבל טיפולי שיניים מקצועיים ואיכותיים.

לקביעת פגישת ייעוץ ובדיקה ראשונית במרפאה של ד"ר אבלין ושלר המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המרפאה כבר עכשיו בטלפון 09-7671702, או להשאיר את פרטי ההתקשרות בטופס בהמשך העמוד, ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.