טיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

סביר להניח שגם אתם שמעתם לא פעם כי החוויה אצל רופא השיניים היא חוויה לא מאוד נעימה. אולי עברתם בעצמכם טיפול שעורר בכם את התחושה הזו, ואולי שמעתם סיפורים מחברים טובים שמיהרו לתאר את החוויה שעברה עליהם. כך או כך, מהר מאוד הסקתם שעדיף להימנע מטיפולי שיניים ככל הניתן, ושבסך הכול מדובר בהרפתקה שמומלץ להתרחק ממנה. אלא שגם הילדים שומעים, סופגים ומפתחים מערכת אמונות דומה. הם חוששים מטיפולי שיניים ומגיעים אל המרפאה עם לא מעט חרדות ובעיקר עם האמונה שאין להם את היכולת להתמודד עם המשימה המאיימת שעל הפרק. עם זאת, יש היום גם דרך אחרת, טובה הרבה יותר, והיא תעניק לילד שתי מתנות גדולות: שיניים בריאות לצד כלים פרקטיים להתמודדות עם מתח וחרדה.

יתרונות ההיפנוזה בטיפולי שיניים

כאמור, ילדים רבים חוששים להגיע אל מרפאת השיניים, על אף שהם זקוקים לטיפול איכותי שישפר את בריאות השיניים שלהם. עם זאת, טיפולים רבים ניתן לבצע היום באמצעות היפנוזה, לרבות טיפול שורש לילדים או כאשר נדרשת עקירת שיני חלב. צעד זה חשוב, משום שבאמצעות ההיפנוזה ניתן להימנע מהרדמה כללית וללמד את הילד לנצח את החרדה. זהו שיעור משמעותי מאוד עבורו, לא רק לצורך הטיפול הרפואי הנדרש אלא גם לצורך התמודדות עם חרדות בתחומים רבים אחרים. יתרה מכך, זוהי ההזדמנות עבור הילד להימנע מכאבי השיניים הטורדניים, המשפיעים על איכות החיים שלו, ולקבל טיפול אופטימלי ברמה הגבוהה ביותר.

טיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה – שיעור לחיים

במטרה להעניק לילד מענה מדויק לצרכיו ולאפשר לו להאמין ביכולותיו להתמודד עם הטיפול הדנטלי בקלות, ביעילות וללא חשש, נדרשת עבודת הכנה יסודית ומעמיקה. בשלב זה חשוב להבין מה מקורה של החרדה, ומנין הגיע. ילדים עשויים לפתח חרדה מפני רופא השיניים משום ששמעו מחברם לכיתה עד כמה הטיפול שעברו כאב להם, או שהם עלולים לזכור חוויה אישית שהייתה לא נעימה. לאחר אבחון הבעיה ניתן לאתר פתרונות מצוינים להתמודדות עמה, וכך ילמד הילד להרגיע את עצמו גם בסיטואציות אחרות, למשל כשהוא נדרש לעבור טיפול רפואי אחר או כאשר הוא מתמודד עם מצבים רגשיים מורכבים בחייו האישיים.

חרדה דנטלית – תופעה נפוצה

על אף שילדים רבים מאמינים כי הם היחידים בין חבריהם המתמודדים עם פחד מרופא שיניים, המציאות מציגה תמונה שונה לחלוטין. למעשה, גם הילדים המיוחדים ביותר בוודאי אינם מיוחדים ושונים מאחרים בכל הקשור לחרדה דנטלית. אם כן, במקום להתמקד במבוכה הנלווית או בחרדה בכלל, טיפול השיניים במרפאה מתבצע בהתאם לצרכיו הייחודיים של הילד, לסיבות שהובילו להיווצרותו של הפחד ולטכניקות שיכולות להעניק לו מענה איכותי. כך ילמד הילד כי יש לו את היכולת להתמודד עם טיפולי שיניים גם בהמשך, ללא הרדמה וללא חשש, ומעל לכל הוא יוכל להשלים את הטיפול ולצאת ממרפאת השיניים עם חיוך גדול.

טיפולי שיניים – חוויה מתקנת

אם כן, גם כאשר הילד נרתע מהביקור אצל רופא השיניים וגם כיסא הטיפולים נתפס בעיניו כאויב ממנו יש להישמר, חשוב לזכור שאפשר גם אחרת. עם ניסיון של למעשה משלושה עשורים, ד"ר אבלין ושלר היא מטפלת מוסמכת בהיפנוזה רפואית ומעניקה שירות מקצועי ואיכותי לילדים ולמבוגרים הסובלים מחרדה דנטלית. זוהי ההזדמנות לחוות טיפולי שיניים קצת אחרת, לגבור על החששות ועל טראומות העבר, וליהנות משיניים בריאות – ומכלים חשובים שיסייעו בהרגעה ובהתמודדות אופטימלית עם הטיפול ועם מצבי מתח רבים אחרים.

מעוניינים בטיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה? לקבלת מידע נוסף התקשרו אלינו לטלפון שמספרו 09-7671702 או השאירו פרטים בטבלה מטה ואנו נחזור אליכם בהקדם. בקליניקה של ד"ר אבלין ושלר תמצאו מגוון רחב של טיפולי שיניים לילדים וביניהם: סתימות לבנות, השלמת שן שבורה, איטום חריצים בשיניים, כתר טרומי לילדים ועוד.