טיפול שורש לילדים - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

צמד המילים הזה עשוי לעורר מתח וחרדה, הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים. על אף שהם חווים כאבים עזים, רבים בוחרים לדחות את טיפול השורש ככל הניתן, צעד שעלול להוביל להחמרה משמעותית במצב. עם זאת, חשוב לזכור כי כיום קיימות שיטות מצוינות המאפשרות קבלת טיפול איכותי לתמודדות עם החרדה הדנטלית. אם כן, מתי נדרש טיפול שורש לילדים, מה זה אומר ואיך ניתן לצלוח את המשימה בהצלחה יתרה?

מי צריך טיפול שורש?

אחד ההסברים העיקריים לצורך בטיפול שורש קשור בהופעתה של דלקת בלתי הפיכה, הנגרמת בשל נגע עששיתי. בראשית דרכה העששת פוגעת בשכבות הקשיחות של השן ובהיעדר טיפול ראוי עשוי המצב להחמיר, והעששת תגיע אל מוך השן. זהו השלב שבו יתעוררו כאבים עזים, וכן סביר כי הדלקת תמשיך להתפשט ואף תגיע אל עצם הלסת. בין אם טיפול השורש נדרש בשל דלקת ובין אם זוהי תוצאה של חבלה בשיניים, במהלך הטיפול תסולק הרקמה שבה זוהתה הדלקת, מה שיאפשר טיפול יסודי ומדויק בעצם התומכת. ככל שהטיפול יתבצע בשלב מוקדם יותר, כך ניתן יהיה לצמצם את הכאבים ואת אי הנוחות הנלווים אליו.

טיפול שורש לילדים – וחרדה דנטלית

הבעיה העיקרית בטיפולי שיניים ילדים (קישור לדף טיפולי שיניים לילדים) בכלל, ובטיפול שורש בפרט, קשורה בחרדה דנטלית המאפיינת ילדים רבים. אין ספק כי טיפול שורש לילדים עלול לעורר בהם פחד ואי נוחות, בין אם משום שעברו בעצמם טיפול שיניים כואב בעבר, ובין אם משום ששמעו סיפורים מחבריהם לספסל הלימודים. עם זאת, ישנן דרכים שונות להתמודדות עם הבעיה, ללא הרדמה כללית או מלאה. למעשה, טיפול בדנטופוביה (קישור לדף טיפול בדנטופוביה) (פחד מרופא שיניים) הוא טיפול שמתבצע על ידי רופאת שיניים מוסמכת ועתירת ניסיון, המוכשרת להעניק טיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה (קישור לדף טיפולי שיניים לילדים בהיפנוזה) או טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק (קישור לדף טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק), למשל.

התמודדות עם חרדה דנטלית

כדאי לזכור כי חרדה דנטלית איננה ייחודית לילדים מסוימים, כפי שאיננה ייחודית לטיפולי שורש או לטיפולי שיניים אחרים. צעירים ומבוגרים כאחד מביעים לא פעם חששות מפני הביקור במרפאת השיניים, לעתים משום שחוויה אחת מהעבר יצרה אצלם את התפיסה לפיה טיפולי שיניים הם כואבים ומפחידים, ולעתים משום ששמעו סיפורים שהספיקו כדי לעורר בהם מתח וחרדה. עם זאת, השילוב בין טיפול התנהגותי להיפנוזה רפואית ושימוש בטכניקות נוספות, לרבות חשיפה הדרגתית וטיפולים קוגניטיביים, זהו השילוב המנצח עבור ילדים אלה. כך ניתן להתמודד באופן אפקטיבי עם חרדה דנטלית בכלל, ועם טיפולי שורש בפרט.
טיפול שורש לילדים בלי חשש
טיפולי שיניים שונים עשויים לעורר מתח וחרדה, ואין ספק כי טיפול שורש הוא בין הבולטים שבהם. אלא ששיטות טיפול ייחודיות מאפשרות להתמודד עם תחושות אלה בצורה טובה ומדויקת, ולחולל שינוי שיקל על הילדים לא רק בזמן הטיפול – אלא גם בתחומים רבים אחרים. כפי שמלמד ניסיונה המקצועי של ד"ר אבלין ושלר, ילדים שעברו טיפול בדנטופוביה (קישור לדף הבית) הפגינו בהמשך יכולת מופלאה להתמודד גם עם מצבי דחק אחרים, בין אם רפואיים ובין אם רגשיים. זאת בזכות ההתמקדות בבעיה עצמה, בלי לחמוק ממנה.
טיפול שורש לילדים בלי חשש, בקליניקה של ד"ר אבלין ושלר, זאת על ידי טיפול ממוקד בחרדה הדנטלית ובמקורותיה ובאמצעות פתרונות ייחודיים המותאמים לצרכיהם המשתנים של הילדים, כי אפשר גם אחרת ואין סיבה להיכנע לחרדה הדנטלית. לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון עם ד"ר ושלר, ניתן ליצור קשר עם צוות המרפאה כבר עכשיו בטלפון מספר 09-7671702 או השאירו פרטי ההתקשרות בטופס בהמשך העמוד, ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.