כהורים, אתם בוודאי מחפשים את הדרך לעודד את הילדים לשמור על בריאות השיניים שלהם, ובפרט חשוב לכם להגיע עמם אל מרפאת השיניים כשהם חוששים קצת פחות, ומוכנים לטיפולי שיניים לילדים. עם זאת, אין ספק כי עבור ילדים רבים מדובר במאורע מעורר חששות. חלקם שמעו מחבריהם עד כמה הביקור אצל רופא השיניים כואב או מאיים, ואילו אחרים התנסו בעצמם ופיתחו חרדה בשל הטיפול הכואב שעברו. כך או כך כדאי לזכור שישנן שיטות טיפול בחרדה דנטלית, והן מתאימות לילדים ולמבוגרים כאחד. במקרה של הקטנטנים ניתן להשתמש בעזרים שונים, לרבות תכנון טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק. התאמת הטיפול המדויק לכל ילד ובחירת הכלים שיסייעו בהתמודדות עם החרדה והמתח, כל אלה יתבצעו במרפאה של ד"ר אבלין ושלר לאחר אפיון אישי ומדויק של צרכי הילד, והפתרונות האידאליים עבורו.

גז צחוק – מה זה אומר בכלל?

לפני הביקור במרפאה ולפני קבלת ההחלטה להשתמש בגז צחוק כאמצעי שיקל על הילד בקבלת הטיפול, חשוב להבין קצת יותר לעומק את משמעות השיטה. אם כן, גז צחוק מורכב למעשה משני גזים: חמצן ונייטרוס אוקסיד. במהלך הטיפול תונח על אפו של הילד מסכה מיוחדת, ובאמצעותה יספוג את הגזים על ידי שאיפה. ריכוז הגז והחשיפה אליו יימצאו תמיד תחת שליטתו של הרופא, ובהתאם לצרכיו של הילד. כעת, כשהגז נספג, צפוי הילד לחוות תחושה רגועה ונעימה יותר, והחמימות הזו גורמת לו לחייך ולהרגיש קצת יותר מאושר באופן כללי, מה שמסביר את שמו של הטיפול. כשהוא רגוע ונינוח הילד אף משתף פעולה, החושים פחות מחודדים וכך ניתן להשלים את הטיפול עם מינימום התנגדות ועיכובים, ולהשיג תוצאות מצוינות.

טיפולי שיניים עם גז צחוק – מה חשוב לדעת?

חרדה דנטלית נפוצה בקרב מבוגרים וילדים כאחד, ואחת השיטות היעילות המאפשרות התמודדות עם הבעיה וקבלת טיפול דנטלי איכותי, היא לבצע טיפולי שיניים לילדים עם גז צחוק. כאמור, זוהי שיטה המאפשרת לילד לשתף פעולה במהלך הטיפול, וההורים החוששים בהחלט יכולים להיות רגועים, שכן מדובר בשיטה בטוחה מאוד. ראשית משום שהגז שבו נעשה שימוש איננו מסב נזקים לילדים, והוא אף איננו ממכר. יתרה מכך, הרופא המיומן שולט בחשיפה של הילד לגז ויודע לדייק את המינונים לכל אורך הטיפול. עם הסרת המסכה הגז ייעלם מעצמו, כמעט ללא תופעות לוואי, וכך ניתן לבצע שורה ארוכה של טיפולים, לרבות טיפולי שורש לילדים, השלמת שן שבורה ועוד.

גז צחוק מתאים לכל גיל

בעוד אנשים רבים חווים את החשש מפני רופא השיניים ומתמודדים עם חרדה של ממש, טיפול בדנטופוביה יכול להתבצע בדרכים שונים, ובאמצעות כלים טיפוליים שונים, לרבות היפנוזה או ביצוע טיפולי שיניים באמצעות גז צחוק. למעשה, השימוש בגז הצחוק אפשרי כבר בשלבים מוקדמים מאוד, ואצל ילדים מגיל שנתיים ואילך. עם זאת, התאמת המענה הנכון לכל ילד ולכל מטופל מחייבת מקצועיות וניסיון, ובמרפאה של ד"ר אבלין ושלר תקבלו ייעוץ המותאם בדיוק לצרכים שלכם.
עם הכשרה ברפואת שיניים ובחרדה דנטלית בפרט, ד"ר אבלין ושלר תסייע לזהות את עומק הבעיה , את הסיבות האמיתיות לחרדה ואת הפתרונות האופטימליים שיאפשרו התמודדות אפקטיבית עם הפוביה וקבלת טיפול מיטבי. לתיאום פגישת ייעוץ ולקבלת מידע נוסף ניתן ליצור קשר עם צוות המרפאה כבר עכשיו בטלפון 09-7671702, או להשאיר את פרטי ההתקשרות בטופס בהמשך העמוד, ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.