שומר מקום לאחר עקירה - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

על אף שבמקרים מסוימים ניתן להציב כתר טרומי לילדים כדי למנוע את הצורך בעקירה, לעתים ההחלטה לעקור שן חלב היא בלתי נמנעת. זה עשוי לקרות בשל עששת חמורה או בשל סיבות רבות אחרות, ובמקרים אחרים השן אף עלולה ליפול מעצמה הרבה לפני המועד. בשלב זה חשוב לזהות בעיה אפשרית אחרת שעלולה להתעורר, כאשר שן סמוכה תזוז מקומה ותצמצם את המרווח שהותירה אחריה השן שנפלה. המשמעות? צפיפות רבה יותר במקום שבו הייתה שן החלב הנפלה, מה שיקשה על צמיחתה התקינה של השן הקבועה. אחת הדרכים הפשוטות למנוע מצבים מהסוג הזה היא על ידי התקנת שומר מקום לאחר עקירה, ובמרפאה של ד"ר אבלין ושלר ממקדות בחרדה דנטלית וניתן להתקין שומר מקום לאחר עקירה באופן אופטימלי ומקצועי מאוד.

שומר מקום לאחר עקירה – מה זה אומר?

ככל שניתן, התקנת כתר טרומי לילדים היא פתרון שעשוי להגן על השן ולמנוע את הצורך בעקירתה. יש לכך חשיבות רבה, הן משיקולים אסתטיים והן משיקולי נוחות הקשורים ביכולת של הילד ללעוס בנוחות או לדבר ללא הפרעה. מצד שני בהחלט עשויים להתעורר מצבים בהם נדרש לבצע עקירת שיני חלב, ולכן נדרשת הצבה של שומר מקום לאחר עקירה, מתקן מתכתי אותו נקבע עד שתופיע השן הקבועה בעתיד. בפשטות, שומר המקום בנוי מטבעת מתכתית קטנה, אותה נצמיד אל השן הסמוכה למקום שבו הייתה פעם השן שנפלה. בנוסף מחובר אל השן חוט מתכת שנועד לייצב את השיניים שנותרו משני צדי החלל, כדי למנוע את תזוזתן.

מתי נדרשת עקירה של השן?

חשוב לזכור כי עקירת שן חלב איננה החלופה הראשונה אליה נפנה כדי לטפל בבעיות דנטליות שונות בילדים, כדוגמת עששת. כאמור, לשיניים הצעירות יש תפקידים משמעותיים מבחינת הילדים, והן ממילא צפויות ליפול עד הגעתו של הילד לגיל 12. עם זאת, אין ספק שגם שיני חלב עלולות להיפגע, ובעיות שונות יכולות להתעורר גם כאשר הילדים מקפידים על צחצוח שיניים ועל היגיינת הפה בכלל. כתר טרומי הוא כלי שיכול למנוע את העקירה המדוברת, ואם נצליח למנוע את העקירה ניתן למנוע גם את התזוזה של השיניים הסמוכות לזו שנפגעה. צמיחתן הלקויה של השיניים עשויה לפגוע בבריאות השיניים בכלל, להקשות על מלאכת הניקוי של השיניים ולהגביר את הסיכוי לעששת. לכן כדאי להתקין שומר מקום לאחר עקירה, שימנע את הבעיות הללו מראש ויכין את הקרקע לקראת צמיחתה של השן הקבועה.

טיפולי שיניים לילדים במרפאה של ד"ר אבלין ושלר

התקנת שומר מקום לאחר עקירה, כתר טרומי לילדים או ביצוע עקירה של שיני חלב, כל אחד מאלה מחייב מקצועיות, ניסיון וסבלנות רבה. בין אם הילדים עברו חוויה שלילית במרפאת השיניים ובין אם הם חוששים משום ששמעו סיפורים מחבריהם, רופאת שיניים מוסמכת המתמחה בטיפול בילדים בכלל, ובחרדה דנטלית בפרט, תוכל להעניק להם את המענה המדויק והנכון עבורם. הטיפול שניתן במרפאה מותאם לכל ילד, מתוך ההבנה שכל מקרה הוא ייחודי ולחרדות עשויים להיות הסברים רבים ומגוונים. הליווי והתמיכה, הפתרונות המתקדמים והכלים המותאמים לצרכי הקטנטנים, אלה הם הנושאים המרכזיים שיעניקו להם חוויה קצת יותר טובה והרבה יותר נעימה, וכך יוכלו לקבל את הטיפול המקצועי ביותר למען שמירה על בריאות הפה.

לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון עם ד"ר ושלר, אתם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המרפאה כבר עכשיו בטלפון 09-7671702, או להשאיר פרטים בטופס בתחתית העמוד, ונחזור אליכם בהקדם.