ניקוי שיניים עם פלואוריד - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים
הילדים מקפידים לצחצח שיניים מדי יום, פעמיים ביום. יכול להיות שהם מיומנים גם בשימוש בחוט דנטלי ובאופן כללי הם מבינים עד כמה חשוב לשמור על היגיינת הפה. עם זאת, על אף השגרה הנכונה והבריאה, במקרים רבים נדרש ניקוי יסודי ומעמיק יותר, ובפרט של אזורים בהם קיים סיכוי גבוה יותר להצטברות חיידקים ואבנית. כדי למנוע את החיידקים ואת האבנית בין השיניים, ובעיקר כדי לנקות היטב את חלל הפה, ניתן לבצע ניקוי שיניים עם פלואוריד והטיפול מתאים גם לילדים. ניקוי השיניים הוא אחד הטיפולים המוצעים במרפאה של ד"ר אבלין ושלר המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית, וזהו כלי משמעותי המסייע למנוע דלקות ופגיעה בשיניים.

הניקוי שמונע מחלות חניכיים

בזמן שאנחנו אוכלים מצטברות שאריות של מזון באזורים שונים בחלל הפה, ובפרט על בשיניים ובחניכיים. שאריות אלו עלולות ליצור שכבת חיידקים, או פלאק, ועם הזמן תצטבר על השיניים אבנית שתגרום בתורה לדלקת. אם כן, ניקוי שיניים עם פלואריד הוא פתרון פרקטי שמסייע במניעת מחלות החניכיים, שכן הוא מסלק את החיידקים ואת האבנית וכך משפר את בריאות השיניים. החומר הפלואורידי שבו נעשה שימוש במסגרת הניקוי תורם בנוסף להלבנת השיניים והוא מספק להן שכבת הגנה חשובה. לשמחתם של הקטנטנים החומר גם מאופיין בטעמים לא רעים בכלל, כדוגמת תות.

נלחמים בדלקות ומגנים על השיניים

הקפדה על ניקוי שיניים עם פלואוריד באופן קבוע היא עוד פעולה חשובה המסייעת לנו בהגנה על השיניים ובמניעת בעיות חמורות יותר, המחייבות טיפולי שיניים שעשויים לעורר אצל הילדים מתח רב. למשל, באמצעות סתימות לבנות ניתן לטפל בחלל שנפער בשן בעקבות עששת, וככל שנמהר לזהות את הבעיה ולטפל בה כך נמנע את החמרת העששת ואת הטיפולים המורכבים יותר שיידרשו כדי לשקם את השן. על ידי הצבת כתר טרומי לילדיםנוכל למנוע את תזוזת השיניים בפה לאחר נפילתה הטבעית של השן הסמוכה, וכך נמנע את הצמיחה העקומה של השיניים ואת הבעיות הדנטליות הנלוות אליה. באופן דומה, גם ניקוי שיניים יסודי ותדיר יבטיח לנו הגנה אופטימלית על חלל הפה, על השיניים ועל החניכיים, וזהו צעד משמעותי שימנע את החמרת המצב כמו גם טיפולי שיניים כואבים ולא נעימים שאפשר למנוע מהקטנטנים.

טיפולי שיניים במרפאה של ד"ר ושלר – בלי חרדה

חשוב לזכור כי ניקוי שיניים עם פלואוריד חיוני למען שמירה על בריאות הפה, אבל אין מדובר בתחליף להרגלי היגיינה נכונים וטובים. למעשה, במהלך הביקור במרפאה יקבל הילד הדרכה חשובה שתאפשר לו לצחצח באופן מיטבי ולהסיר באופן עצמאי ועקבי את שאריות המזון המצטברות על השיניים. השילוב בין הדרכה לניקוי השיניים באופן מקצועי, זהו השילוב שימנע דלקות ובעיות דנטליות אחרות. כך, גם אם הילדים חוששים להגיע אל רופא השיניים, הרי שההקפדה על שיניים נקיות ובריאות יכולה לצמצם את הצורך לעבור טיפולים שונים שעשויים לעורר בהם מתח, חרדה ואי נוחות.החשש מפני רופא השיניים איננו ייחודי לילד כזה או אחר, או לילדים בכלל. כ-20% מכלל הישראלים נמנעים מהביקור במרפאה ככל שניתן, גם כאשר הם חווים כאב, לעתים בשל חוויה לא נעימה שחוו בעצמם ולעתים אף ללא סיבה נראית לעין.
המרפאה של ד"ר אבלין ושלר מתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית ומציעה טיפולי שיניים לילדים, לרבות ניקוי שיניים עם פלואוריד, תוך הקפדה על יצירת חוויה מתקנת וטובה עבור הקטנטנים. אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר כבר עכשיו לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון עם ד"ר ושלר, בטלפון 09-7671702, או להשאיר פרטים בטופס בתחתית העמוד, ונחזור אליכם בהקדם.