עקירות שיני חלב - ד"ר אבלין ושלר' רופאת שיניים המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית בילדים ומתבגרים

מבוגרים רבים נמנעים מהביקור במרפאת השיניים, ובלי להבחין בכך הם עשויים להעביר את המתח והחרדה גם לילדים שלהם. זה קורה באופן טבעי, אבל חשוב לזכור כי טיפולי שיניים לילדים חיוניים כדי לסייע להם לשמור על בריאות הפה, וככל שתקדימו לחשוף אותם לטיפולים מהסוג הזה, כך תעזרו להם להימנע מאותה חרדה מקפיאה. יתרה מכך, היעדר טיפול מקצועי בשלב מוקדם עלול להוביל להחמרת המצב ולכאבים עזים, ואת התסמינים הללו אתם בוודאי מעדיפים למנוע מהקטנטנים שלכם. אחד המצבים הקלאסיים שבהם הביקור במרפאה חשוב במיוחד הוא כאשר יש לבצע עקירות שיני חלב, וכדאי לדעת למה אפשר לצפות ואיך ניתן להקל על הילד לאורך הטיפול כולו.

חשיבותן של שיני החלב

לא פעם נהוג לחשוב ששיני החלב אינן הכרחיות, מחשבה שמקורה בנפילתן הטבעית של השיניים בסביבות גיל 8. עם זאת, לשיניים אלה יש דווקא חשיבות רבה, למשל בכל הקשור לפיתוח היכולת של הילד לאכול מוצרי מזון בצורה נכונה יותר. יתרה מכך, היחס אל שיני החלב כשיניים "זמניות" עלול להוביל להיעדר טיפול ראוי, מה שיוביל בתורו להופעתה של עששת או לנפילת שיניים מוקדמת, בעיות הקשורות לא פעם לסגר לקוי של הפה. אם כן, לצד טיפוח הרגלים היגייניים בשלב מוקדם מאוד, מומלץ להישאר תמיד עם היד על הדופק ולוודא שהילד מקבל טיפול נכון ומקצועי בזמן.

עקירות שיני חלב – מה זה אומר?

באופן כללי, עקירת שיניים מתבצעת באופן כירורגי, באחת משתי דרכים. באפשרות הראשונה נעשה שימוש במכשור מיוחד לצורך שחרור השן, לפני משיכתה מהפה, ובמקרה כזה ניתן להסתפק בהרדמה מקומית בלבד. האפשרות השנייה מתבצעת במקרים רבים תחת הרדמה כללית או סדציה, והיא נפוצה יותר כאשר השן מכוסה בעצם הלסת במלואה או בחלקה. עם זאת, עקירות שיני חלב נחשבות פשוטות יחסית, וישנם מספר מצבים שבהם זוהי הפעולה האידאלית. במרפאה של ד"ר אבלין ושלר המתמקדת בחרדה דנטלית תקבלו ייעוץ אישי ומקצועי מאוד, כדי שתוכלו להחליט איך נכון לפעול לטובת הילד.

מתי נכון לבצע עקירות שיני חלב?

אם כן, ישנם מספר מקרים שבהם עקירת שיני חלב היא הצעד הנכון והחשוב, למשל כאשר עששת חריפה פוגעת בשן באופן משמעותי מאוד. במצבים אלה ניתן לנסות ולהציל את השן, בין אם באמצעות סתימות לבנות ובין אם באמצעות טיפול שורש לילדים. כאשר חלופות אלה אינן אפקטיביות בשל חומרת המצב, עקירת השן היא הצעד המתבקש. חלופה זו עשויה להיות רלוונטית גם אשר אחת השיניים נחבלה או נפגעה באופן כזה שהיא איננה חיונית יותר, ועם הזמן עלול להיווצר בה נמק של ממש. גם כאשר מתוכננת פעולת יישור שיניים יתכן שתידרש פעולת עקירה .
המרפאה של ד"ר אבלין ושלר – מגוון טיפולי שיניים לילדים
עקירות שיני חלב מתבצעות במרפאה של ד"ר אבלין ושלר המתמקדת בטיפול בחרדה דנטלית אצל ילדים, לצד טיפולי שיניים מתקדמים אחרים המותאמים באופן מדויק לצרכי הקטנטנים. מביצוע איטום חריצים בשיניים, דרך שומר מקום לאחר עקירה, ועד ניקוי שיניים עם פלואוריד.
ד"ר אבלין ושלר מעניקה טיפולי שיניים לילדים ברמה הגבוהה ביותר, בסבלנות רבה ועם כלים טיפוליים המותאמים גם לילדים עם חרדה דנטלית. כך תייצרו אצל הילדים חוויה טובה יותר, תאפשרו להם להתמודד עם המתח והלחץ הנלווים לביקור במרפאה, ותבטיחו להם הגנה מלאה על בריאות הפה. לקביעת פגישת ייעוץ ואבחון עם ד"ר ושלר, ניתן ליצור קשר עם צוות המרפאה כבר עכשיו בטלפון 09-7671702, או להשאיר פרטים בטופס בתחתית העמוד, ונחזור אליכם בהקדם.